„Děláme vše pro to, aby byli spokojení naši klienti, naši kolegové i my samotní.“

Přinášíme vám další exkluzivní rozhovor, který vznikl pro For Business Magazine Czech Cool Trade. Tentokrát s jednatelkou společnosti Czech Cool Trade Mgr. Karolinou Kovalskou.

Karolína Kovalská

Dnes pečuje o 350 firemních klientů, dříve pečovala o ohrožené matky a děti. Ředitelka Czech Cool Trade Karolina Kovalská ve své práci využívá zkušenosti z byznysu i ze sociálních služeb. Jaká byla její osobní cesta? Jaká byla cesta CCT k letošnímu desetiletému výročí? A jakou novou službu CCT nabízí svým klientům? Nejen o tom jsme si povídali v rozhovoru.

 

Kájo, Czech Cool Trade letos oslavil 10 let. Jak jste toto krásné krásné výročí oslavili?

Nedělali jsme jednu speciální akci. Naopak jsme oslavy rozprostřeli do celého roku a několik networkingových akcí jsme rozšířili o menší afterparty. Klienty máme po celé republice a takto se jich mohlo do oslav zapojit více. Výročí jsme prezentovali hlavně na sociálních sítích a v marketingových materiálech. Speciální logo pro nás vytvořil Cyril Vltavský.

 

Co výročí znamenalo pro tebe osobně?

Kdyby mi Martin před deseti lety řekl, kde může Czech Cool Trade jednou být, odpověděla bych mu, ať není takový snílek. A to vím, jak je cílevědomý!

Těch deset let uteklo jako lusknutí prstu. Běžně mi to nedochází, ale kdykoliv vidím Cyrilovo krásné logo, uvědomím si, jak je to dlouhá doba. Kde jsou ty časy, kdy první firemní porady probíhaly v našem obývacím pokoji nebo když jsme museli fungovat v provizorních kancelářích. I covidové období pro nás bylo velmi těžké, ale zvládli jsme to. Vnímám to tak, že překážky jsou od toho, abychom je překonávali a ony nás tak mohly posunout dále.

 

Jedna oblast, ve které pandemie Czech Cool Trade rozhodně posunula, jsou online networkingy. Jak je vnímáš dnes?

Po celou dobu lockdownu jsme online networkingy pořádali dvakrát týdně – úterý a čtvrtek! Upřímně jsem si myslela, že s uvolněním opatření skončí, ale na přání klientů jsme je zachovali. Dnes pořádáme minimálně jeden měsíčně. Poskytujeme služby asi 350 klientům po celé republice a online networkingy jsou nejjednodušší platformou, kde se mohou lidé z různých měst seznámit a začít budovat byznys vztahy. Stačí jeden klik, dvě hodiny času a seznámíte se až s patnácti inspirativními hosty najednou. Určitě neuvažujeme, že bychom je rušili. 

Na jaře jsme změnili i koncept na tzv. mastermindy. Zatímco dříve se všichni zapojovali v networkingové části, ale odborné téma přednášel primárně jeden host, nyní jsou hosté aktivní součástí po celou dobu. Garant si vezme krátké úvodní slovo k odbornému tématu a následně všichni sdílí své zkušenosti, ať už pozitivní nebo negativní. Chceme, aby každý online networking představoval plnohodnotně využitý čas a naši klienti to velmi kvituji. 

 

A co klasické networkingy, ty se nějak změnily?

Od začátku nás provázejí networkingové stálice – snídaně, obědy nebo čaje o páté. Oblíbené jsou speciální společenské akce jako Inspirujte se, prosím! nebo tradiční COOL ples. Trendem poslední doby jsou sportovní akce, třeba tenisové nebo golfové turnaje, při kterých hraje důležitou roli neformální networking v průběhu hry i po ní. A velmi žádané jsou VIP networkingy na sportovních zápasech – fotbale, hokeji nebo basketbale. Na podzim nás čeká networking na zápase basketbalového klubu Žabiny Brno.

Karolína Kovalská

Inspirujte se, prosím! letos proběhlo dvakrát, jak bys je hodnotila? A můžeme se letos těšit na další?

Určitě, na podzim ještě jedno plánujeme. I tentokrát budou jeho součástí standupy, které měly premiéru v květnu a velmi se povedly. Příběhy všech vystupujících Michala Kijonky, Marka Konečného i Petra Konečného byly místy až dechberoucí.

Opravdu jedinečné bylo Inspirujte se, prosím! na letošním ročníku Colours of Ostrava v rámci fóra Meltingpot. Jelikož akce proběhla v oficiálním programu, mohl přijít kdokoliv, což pro nás byl skok do neznáma. Součástí samozřejmě byly tři inspirativní rozhovory, ale v mé paměti utkvěl hlavně následující networking. Chodili jsme s mikrofonem po sále a kdokoliv chtěl, mohl se podělit o své životní moudro.

Úplně ke konci se přihlásil mladý pán, který se uvedl jako angiolog a kardiolog pracující s onemocněními cév a srdce. Přihlížel stovkám až tisícům osudů a popsal tzv. naučenou bezmocnost, při které si naše bolesti zbytečně nosíme dále v životě. Proto on naslouchá svým pacientům a přesně to, co je dostalo do jeho péče, nedělá. Bylo to tak silné, až mě z toho zamrazilo. I na ostatních bylo vidět, že je to donutilo k zamyšlení.

 

To zní jako opravdu unikátní okamžik. Jak je to s působením CCT po republice?

Nově máme zastoupení v Jihlavě a na podzim nás čeká první akce v Pardubicích. Samozřejmě krom Ostravy pořádáme pravidelné networkingy v Praze, Středočeském kraji, Brně, Olomouci nebo Jižní Čechách. Ve všech regionech, kde máme zastoupení, garantujeme vysokou kvalitu networkingových akcí. 

Pro všechny partnery máme zpracovány manuály a scénáře, aby akce probíhaly z 95 % stejně. Když klient navštíví akci v Praze, Brně a Ostravě, musí všude dostat stejnou kvalitu a službu. Zbylých 5 % je osobní vklad moderátora a skupinová dynamika hostů.

 

Kájo, jaká byla tvá osobní cesta v rámci CCT?

Když jsem nastupovala, chtěla jsem Martinovi primárně pomáhat s administrativou. V tu chvíli mě vůbec nenapadlo, že bych někdy vymýšlela nové služby nebo vedla tým. Myslím si, že každá máma má po mateřské „dovolené“ přirozeně snížené sebevědomí. Má jediná podmínka tak byla, že nebudu moderovat networkingy.

Den D nastal při jedné akci v Praze. To ráno byl Martin tak nemocný, že rozhodně nemohl odjet. V tu chvíli jsem věděla, že je to na mně. S velkou nervozitou jsem to zvládla a s každou další akcí jsem byla jistější. Začala jsem poznávat klienty, sžívat se s rolí a dnes je to pro mě přirozené. Nervozita mi zůstala jen ta „zdravá“, aby se všechno organizačně povedlo. Ta paralyzující je dávno pryč.

Postupem času jsem s Martinem začala řešit i dlouhodobé vize a nové služby. Důležitou roli zde hraje kolegyně Dominika, u které vím, že se na ní při organizaci networkingů můžu 100% spolehnout. Já se tak mohu soustředit na další věci.

 

Před CCT jsi pracovala ve Fondu ohrožených dětí. Co ti práce v sociálních službách dala?

Ve Fondu jsem byla na stáži už během bakalářského studia. V průběhu magisterského jsem nastoupila na půl úvazek a ten se postupně zvyšoval až na plný. Práce v sociálních službách je v prvé řadě veliká dřina. Klienti se vás neptají na pracovní dobu. Pokud mají problémy v noci, tak volají v noci.

Silných příběhů jsem zažila nespočet. Měla jsem klientku, která mi volala v noci před mými státnicemi a požádala mě o pomoc se svým dítětem. V tu chvíli byla zodpovědnost vůči ní důležitější než zodpovědnost k sobě samotné a k tomu, že jsem pět let studovala na magisterský titul. Měla jsem to tak jednoduše nastaveno. 

Myslím, že jsem si odnesla odolnost, pracovitost a taky ochotu udělat něco navíc. Zároveň se v sociálních službách velmi dbá na ekonomiku a s ničím se neplýtvá. Toto nastavení si v sobě nesu i v Czech Cool Trade. S nadsázkou se dá říct, že hlídám každý vytisknutý papír, protože nechci plýtvat.

Karolína Kovalská

A proč si ze sociálních služeb odešla?

Měla jsem to velmi odosobněné a profesionální. Pracovala jsem o svátcích, víkendech, kdykoliv mě bylo potřeba. Vše se změnilo, když jsem otěhotněla. Od té chvíle už to prostě nešlo. Věděla jsem, že zde musím být pro své děti, svou rodinu a být dobrá máma. Už to pro mě nebylo odosobněné a cítila jsem, že nebudu dobrým sociálním pracovníkem.

Vnímám, že mé tři životní role jsou máma, manželka svého muže a ředitelka Czech Cool Trade. Ve všech se snažím být dobrá. Rovnou se ale opravím: snažím se být výborná, vím totiž, že Martin by mi řekl, že dobrá je za tři.

 

Kájo, řekni nám tři důvody, proč se firmám vyplatí poradenské služby CCT.

Za prvé se seznámí s velmi zajímavými podnikateli z různých sfér. Protože je firemní komunita veliká, vždy se na networkingu najdou noví hosté. Druhým důvodem je to, že každý klient má k dispozici svého projektového manažera, který mu aktivně vyhledává dotační příležitosti na míru. Včetně menších a lokálních výzev, které mohou být také velmi zajímavé. Například žádanou aktuální výzvou jsou Kreativní vouchery, díky kterým mohou firmy získat příspěvek na služby kreativců. Projektový manažer pravidelně monitoruje všechny příležitosti.

Třetím důvodem je aktivní obchodní podpora, kdy na základě poptávky propojíme klienty s kýmkoliv napříč republikou. Celý tým dělá maximum, aby naši klienti byli spokojeni.

 

Chystáte nějaké novinky?

Ano, novým pilířem služeb CCT je realizace eventu na míru. Od interních firemních eventů a teambuildingů, přes speciální akce pro klienty až po konference. Pomůžeme vám s prostory, zajištěním dodavatelů a vším nutným k realizaci bezchybného eventu. Zároveň zajistíme propracovaný pozvánkový systém včetně online i offline marketingu.

Váš event zajistíme od A do Z.

 

Kájo, moc díky za rozhovor a hodně štěstí s novými projekty.